Saturday 23 February 2013

stargazer.

             
Starry Night in Malaysia from gradientlok on Vimeo.


Assalamualaikum ;) 

Hye guys. One of my friend shared this via FB so I thought this might be something interesting to share with you guys. Cepat klik video di atas. Subhanallah, cantik kan? Bertaburan bintang berjuta.

"Klip klip klip bintang kecil, dimana kamu berada
nun jauh diangkasa bagaikan satu mutiara." - lagu wajib kat mana-mana Tabika =.='

I've always wanted to be with someone that i love, atau pon dengan kawan pon tak kisahlah dengan sape-sape. We would be on the top of the hill, at night and watching clouds, staring at the diamond stars. Don't you think it'll be nice? How sweet! Kadang-kadang dekat rumah aku selalu lepak dekat beranda, tenung langit. Subhanallah, ALLAH Maha Hebat. Ciptaannya meluas, tak tercapai akal fikiran. Bintang-bintang berselerakan tak terkira jutaan butirnya, Putaran bumi tanpa henti, siapa yg mengawalnya kalau bukan ALLAH Taala. 

Lagi satu yang buat aku kagum. Aku perasan setiap kali aku naik bas Kuala Perlis - Shah Alam etc, aku perasan yang bulan penuh malam tu dan sepanjang perjalanan aku akan merenung ke langit. dan bulan seolah mengekori perjalanan bas. Serius, everytime aku akan travel dari Selangor balik Kedah mesti bulan penuh. Lawa, Subhanallah ;) Aku kagum dengan orang Islam yang berkerja sebagai ahli falak. Aku bangga dengan para ilmuan Islam dalam bidang astronomi. Sesunguhnya bidang astronomi itu adalah mulia, mengkaji ciptaan ALLAH dan mengkagumi ciptaanNYA. indah ;) Last time I've been to the National Planetarium was when I was 5 years old. LOL, lama gila dah. Kena pergi lagi soon, to refresh my memory hehe. 

Dan beruntunglah Sheikh Muszaphar menjadi angkasaawan pertama negara. Naik ke ISS, merenung bumi dari angkasa lepas bukan calang-calang orang dapat peluang sebegitu. Aku yang melihat video rakaman beliau pon bisa menangis terharu. Melihat bumi berputar, dari angkasa secara LIVE pulak tu. 

*Selain tenung bintang, aku jugak gila tengok awan kepul-kepul. Cantik ;) kbye.


gambor ihsan Tumblr kot. lupa =.=' hehe

p/s : ucaplah Alhamdulillah. Nikmat ALLAH tak terkira banyaknya. 


1 comment: