Friday 15 February 2013

jangan tegur.


Bila aku marah atau sedang mengalami konfrontasi jiwa, mohon jangan ada yang datang bertanya "Aween, kau kenapa?" "Aween aku ada buat salah ke?" bla bla bla sejuta macam pertanyaan bagai nak berdarah saja telinga. Lepas tu kalau kau rasa kau ada buat salah yang bikin aku mengamuk tak tentu arah, mohon jangan nak ringan mulut cakap "aku mintak maaf". Sebab aku takkan layan. 

Bila aku marah, aku perlukan ruang untuk bersendirian.
Jangan tegur.
Biarkan aku sendirian meroyan tanpa suara. 
Jangan tegur
Aku akan membisu tanpa banyak bicara. 
Jangan tegur 
Jangan mimpi aku hulurkan senyum walau secalit cuma, muka masam mencuka.
Jangan tegur 
Nada suara berubah total, itupun kalau aku bernafsu untuk berkata-kata. 
jangan tegur.

Biarkan aku sendiri. 
Sebab esok lusa aku normal kembali. 
Janji. 
Yang penting biarkan aku lalui konfrontasi jiwa sendiri. 
Esok lusa kita gelak ketawa lagi. ;)





No comments:

Post a Comment