Sunday 17 February 2013

harap menjadi.

Assalamualaikum ;)

         Sebenarnya aku nak buat entri pasal Australia. Kehkeh. Takpelah, memandangkan bajet ciput, pastu entah bila boleh jejak tempat Kangaroo tu bla bla bla so aku buat entri pasal Singapore dulu lah ye. Aku dan Huda yakni kroni sebilik di Rumah Antoo Fighter telah berkomplot untuk pergi backpackers lah sangat atau lebih tepat lagi pergi bersiar-siar ke Singapore. chewaah ! 
        Well, kami rancang untuk pergi sana bila dah berjaya tamatkan praktikal nanti, mungkin dalam bulan Agustus atau September ke. Nak pergi travel kena pandai pilih tarikh, sebab bila pergi musim cuti ya ampun. Jenuh lah siapkan duit sebab tambang/fees/charges etc berganda-ganda. Kita nak pi bersiar-siar kalau boleh biarlah cost-efficient ye dok? 
          Aku dah ada buat research sikit pasal negara seberang tu. Antaranya inilah :) Take a look ! 10 Things To Do In Singapore. Ce kome tengok Nombor 1 tu ; Singapore Flyer. Dulu aku dah pernah try naik sekali. I mean waktu tahun melawat Malaysia 2007 kot, entah aku lupa. Tapi the roda feris mudah alih pernah ada dekat Taman Tasik Titiwangsa. Aku cabar diri naik walaupon gayat, sebab boleh tahan tinggi baq hang ! the one kat Singapore tu adalah The Largest Observation Wheel. Cambesh je untuk aku cabar diri cuba naik roda impian ni =.=' hehe. Kalau aku nak ceritakan satu persatu benda/tempat menarik kat Singapore memang tak lah. Kome ingat aku larat nk taip banyak-banyak? No way ! kahkah. sendiri tengok lah ye kawan-kawan ;) Singapore's Attraction. See ? Banyak kan ? Ditambah pula dengan teknik fotografi yang hebat langsung aku tertarik nak pi =.=' haha. Tempat wajib pergi untuk bersuka ria adalah

*bunyi drum*

Universal Studios Singapore. Okay, aku nak main semua benda kat situ. You guys tahu tak, we as Malaysian ada special offer kalau nk pi Singapore tahu ? cekidaut here bangga lak jadi rakyat Malaysia. Kira okay lah tu kan? Korang boleh cekidaut sini for more information okay -----> laman web rasmi ni haa.

         Aku rasa ini entri aku paling entah-hape-hape sekali. Siap dengan perenggan haa, dah macam karangan Bahasa Melayu. Tak gitu? Tak rokes langsung kan ? Takpe, kadang-kadang kita kena have fun ye dokk ? Later on aku nak tulis pasal Australia pulak. Kelas sangat kan? Belum pergi tempat tu tapi berangan kemain hebat. Imaginasi itu penting. Disebabkan aku dah share beberapa link website best, so aku malas dah nk post gambar best dalam entri ni. Padan muka korang.  



Bermimpi lah kamu dan Tuhan akan memeluk mimpi-mimpimu - Arai, Sang Pemimpi karya Andrea Hirata. Kalau watak Arai dan Ikal bisa teroka bumi Eropah, menjelajah Afrika, berkelana di Sepanyol..kenapa tidak aku ? 

No comments:

Post a Comment