Thursday 7 February 2013

pertemuan singkat.

Assalamualaikum..

Ni mungkin entri paling pendek. sebab aku tak tahu nak merapu ape. Fesbuk bosan, Twitter erm so-so je pastu aku baru lepas hadam buku Sperma Cinta karya Aisa Linglung. Finished up my reading within 2 hours. Entah kenapa buku tu biasa-biasa saja bagi aku. banyak cerpen-cerpen dia tak dapat tambat hati aku. Cuma ada satu cerpen-aku-lupa-tajuk, haaa..itu satu je bikin aku gelak. Itupon gelak tak lebih dari 3 saat. Bosan ya amat malam ni, entah kenapa. Jangan ditanya sebab aku pon tak jumpa jawapan tu. Tengok tv? lagi bosan. Aku tekan butang nombor 707 je kalau layan Astro ni. Bajet boleh kenyang laa tgk kek warna-warni dalam Cake Boss tu. Pastu bajet boleh travel keliling dunia macam Anthony Bourdain. peh ! berangan nombor satu tak mahu kalah punya. 
Oh, lupe nak khabor. Petang tadi lepaking dengan Geng Assabiyah Tingkatan 6 SMK Mahsuri. yelaa, dulu sekelas, dok hostel pulak kan. Bila dah Tingkatan 6 ni bajet otai le. Semua benda nak ikot kepala sendiri saja. 

*tadi bukan aku cakap ni mungkin entri paling pendek ke?* 
ah, pedulikan. 

Keluar pukul 2.30 petang, sebelum tu aku dah bantai makan nasik lauk ayam mak masak. Kenyang terlentang pastu budak-budak tu ajak lepak KFC, cis ! Jangan haraplah nak hadam ketulan ayam dengan penuh perasaan, perut dah penuh beb macam mana nak sumbat? Makan pon lambat-lambat, takdelah penat. Pastu singgah mesjid sekejap to perform Asar prayer. Bainun park moto kemain baik port dia. Parking berbumbung baq hang. Mentang-mentang situ kosong. Bila kami dah setel nak pi ke motor tengok ada van jenazah parking situ daaa. peh ! Aku khabor ke Bainun "nasib baik van ni canggih, bukan pesen van jenazah lama yg scary gila tu" =.=' Aku pikir kalau van tu pesen yang lama, nak je aku cakap "Nun pi laa amek motor, kite tunggu kt luar gate je" kahkah ! 

then we headed to Langkawi Fair. Jumpa Dalila sekejap, ibu mengandung ni. haha. Kemain comel sejak berbadan dua ye. Aku entah bila =.=' 

*tampar muka sendiri*

Bla bla bla sembang dengan Dalila sat pastu rempit pi Taman Lagenda pulak. Jangan tanya aku Taman Lagenda ni lagu mana rupa dia. Kan aku dah khabor aku takde mood malam ni. Feeling-feling konon pelancong so bergambar sakan tepi pantai ye, bukan main. Amboi angin sepoi-sepoi bahasa Perancis petang tadi, bertiup mesra menampar muka. ewah ! Tersermpak Fandi yang sedang berjogging. Dulu Tingkatan 6 dia kelas sebelah. Rajin jogging ye bang, kehkeh. So he stopped at us bertanya khabor bla bla bla tak lama kemudian datang pulak Si Fatihah. Berisi kau sekarang, mohon petua please haha =p Pertemuan petang tu menjadikan perkumpulan 4 orang pelajar UiTM, seorang USM dan dua orang lagi berkerjaya.

We're planning for a picnic by next week. Venue pon belum sure, entah ape-ape. Aku ajak deme hiking kt Gunung Raya, baru adventurous kata omputih =p Tapi deme menidakkan keinginan gua. Bosannya piknik kahkah. Bukan apa, dah pernah piknik kan. So ape kate buat xtvt lain pulak lebih mencabar minda. Lagi satu sebab Langkawi bosan adalah kerana takde toko buku. Roti Gardenia pon takde, tahu? =.='
Sebelum Maghrib kami pulang emak buat cucur, eh bukan. Kami gerak balik dengan keputusan belum decide nak piknik dekat mana, bagus betul. Ah sudahlah, ape aku merapu taip panjang-panjang ni.

perlu ke aku nak mention lagi sekali yang dalam gambar tu aku dengan Bainun? 



nota kaki : Doakan kesejahteraan dan kesihatan bekas Ketua Asrama SMK Mahsuri bertambah baik. Muhd Aizaf. Beliau baru pulih dari koma dan dikhabarkan hilang ingatan. May ALLAH bless.




2 comments:

  1. aku jumpa sekolah ni masa pegi langkawi itu hari. weeee

    ReplyDelete
  2. hihi, wadi kau mintak laa posting situ. anak2 Mahsuri =p

    ReplyDelete