Thursday 21 February 2013

mimpi.

Photo / Edited by me ;) Antara koleksi yg memenuhi rak buku.

Assalamualaikum ;)

Andai ada mana-mana insan yag bermurah hati, sopan santun, manis tutur bicara, tak jemu mata dipandang. Atau ada mana-mana insan yang pakaian selekah, makan gelojoh, jalan gopoh-gapah, kasar tutur bicara. Lantaklah ! Walau siapa pun kau, andai kau belikan aku mana-mana naskah. aku akan berterima kasih sepanjang proses penghadaman aksara itu berlaku. Malahan, setelah ku tutup muka surat terakhir beserta kulit naskah tersebut juga tak lupa aku berterima kasih. Andrea Hirata punya buku, memang terbaik, aku ada beberapa koleksi tulisan dia. Power! Lain dari yang lain. Aku nak cuba hadam karya penulis lain juga dari tanah seberang, Indonesia. Sastera itu indah tahu? Bermimpi lah aku sekali lagi. Cis.




No comments:

Post a Comment