Sunday 13 December 2015

Meet And Greet with Mat

Assalamualaikum wbt...

Hurmmmm, how do I start this eh? Well yesterday I went to MPH Nu Sentral. Alone. Sebab Mira malas keluar coz of new LRT fare yang kinda bullshit tu. Alahai, if JB & Ipoh aku boleh pi sengsorang, setakat Nu Sentral ape de hal kannnn. Aku pi tuu bersebab lah. ikutkan hati memang aku takmau pi mana2 rasa nk laying on bed all day long sebab hujan tak berenti. But sebab MatLutfi guysssssss! Its MatLutfi. Gila punya ramai orang dekat MPH. I mean, ramainya girlssssssss! I managed ntk menyelit celah2 orang ramai tu to get the best spot so that I can stare at him (amboi, teruk sungguh). About 10 minutes later, MatLutfi keluaq (tediiiiiaaaaa ceq cakap kedah oi). With long jacket and hoodie and few usherettes, Mat pi tandaih. Pastu dia mai balik and MC pon announced Matlufti to get on the stage. Everyone is cheering OMG budak2 sekolah sungguh hangpa ni. But then mesti org len pon ingat aku student kolej sebab badan tak jauh beza macam budak2 jugak ahahaha. I taktau nk describe gena sebab since Sem 1 UITM dok tgk video dia pastu ni first time seeing him in real (not really face-to-face lah sbb jauh, ramai ceq oi!). Time dia keluaq tu muka aku automatik senyum , aku tak tipu.

Ekceli if entry ni ditulis pada hari kejadian (semalam 13/12/15) mungkin entry ini looks more exciting and more happening. But today my enthusiasm level dah menurun abit lah sebab Mat announced dia getting married by next year InsyaALLAH. Mat ckp "tudiaaa tgk semua muka-muka hampa (kecewa) semua ni". Trust me, majority girls yang datang mmg broken heart. Habiskan study dulu adik-adik ! Ahahahaha.

Okay aku ekceli malas nk cerita panjang-panjang. Aku bg gambaq dgn caption berjela cukup lah naaah. Have a look !

Sempoi, slumber and loqlaq. Just like in the videos. But very honest too !



Takat ni jaa my cikai handphone boleh zoom. Bloody hell punya Alcatel ! 




Actually I took lots of photos waktu Mat on the stage tapi aku boh 3 ja lah naaa

Nonenonenoneeee, sesi soal jawab with fans and few talks and everything pastu tibalah masa yg dinanti-nanti : nak autograph kat buku Momen2 MatLutfi. This is his second book after Catatan Mat Lutfi. I prefer the first book, more sense of humor and less stress. Buku Mat yang kedua ni lebih serius dan panjang sangat aih aku tak habis hadam lagi. 

Aku punyalah nervous nak mampoih time beratoq nak mintak sain dia hangpa tau dakkk. Nervous macam nak kena baca ikrar kat perhimpunan. Gila ! Nervous macam apa lagi adohai. Pastu aku hulur buku aku dan bg salam, amboi sangat. Aku cakap ''hi, I'm from Langkawi". Pastu Mat cakap "awat tak cakap Kedah?' Aku sengih jaa laa sebab aku nervous woi nak reply pon aku rasa macam nak tumbuk dada sendiri sebab jantung berdegup kencang. Now aku thankful gila to my cikai Alcatel phone sbb gambaq mmg tak berkualiti. Ni kalau clear ni nanti nampak aku blushing pulokkk. kahkahkah !

If time nak mintak autograph tu aku nervous macam baru lepas marathon, ni time bergambaq aku macam parkinson (serius aku tak tipu). Aku rasa orang2 kat bawah stage buleh nampak kot tangan aku shaking gila waktu pose cenggini. Ya Tuhan, sungguh ketaq tangan aku macam baru lepas committed a crime. Dasyat, sungguh dasyat !

Haa laa gambaq gegaq pon nak boh laa biaq pi ni blog kami. Bukan blog hangpaaa. Ni kalau Mat tgk pon dia akan kata "takpa aih, ni baru art!" kehkehkeh !

This is the photo which I took after aku turun from that stage. Tangan masih ketaq tak upaya. 
After took few (lots) more photos aku pon beredar balik lah. Sampai rumah, aku jerit kat roomate aku "Neyli, kte dapat sign Matlutfi" sambil dancing around. Ok tipu je tak dance pon tapi happy gila. 

To Matlutfi: teruskan buat videos yang bermanfaat & lawak loqlaq hang tu. Kirim salam kat AG nahh ! 



This is the first Mat's video yang aku tengok. After that tak pernah bosan to watch his videos. 

No comments:

Post a Comment