Monday 8 August 2011

impian waktu

*nadi detik waktu berlalu tanpa henti*


aku mencari..
merata aku pergi..
ke hulu ke hilir..
tidak aku berdiri di pantai..
kaki bukan ditenggelami pepasir..
jauh sekali untuk telinga menangkap deru ombak..
aku tatap setiap yang aku temukan..
mesra..
indah..
tapi masih belum menambat hati..
biasa-biasa saja..
sekejap aku maju ke depan..
sekejap aku undur perlahan ke belakang..
hati masih berharap..
tak pernah berhenti..
umpama detik waktu..
menyusun gerak..
terus berganjak tanpa bosan..

tetap akan ku jinjing harapan..
tempuh gagah kehidupan..
angin pergi bersama kenangan..


nota kaki pakai selipar : begitu jua impian insan,,terus mekar tak pernah layu

2 comments:

  1. teruskan kehidupan dengan memakai selipar.. agar lebih selamat di perjalanan.. (",)

    ReplyDelete
  2. fuad ansari : lebih selesa pakai selipar dari pakai tumit tinggi :p harap tak jatuh di kemudian hari :)

    ReplyDelete