Sunday, 16 September 2012

kau !



Assalamualaikum..

kau !
ye, kau yg sedang baca tulisan ney. aku nak pesan sesuatu buat kau. aku mohon, kau baca seteliti mungkin sebab niat aku sememangnya nak bagi kau terasa tulisan ini untuk kau sebenarnya.
kau !
semua orang punyai hati sendiri. begitu juga aku. seketul daging merah yang punya perasaan.
aku takkan marah kalau kau ambil hati hati aku tanpa izin.
aku takkan marah kalau berniat menjaga hati aku.
aku takkan marah kalau kau nak memanjakan hati aku selayaknya ia.
tapi !
hey, lihat muka aku waktu aku bicara denagn kau !
aku akan marah andai kau curi hati aku dengan niat nak bermain-main dengannya.
aku akan marah kalau kau ambil hati aku tapi kau tak serius nak milikinya.
aku akan marah bila kau pijak hati aku umpama puntung rokok yang dibuang ke tanah.
kau !
seketul hati aku tersangat lembut sifatnya.
aku mohon, kalau kau mahu sila jaga sebaiknya.
aku mohon jangan dibiarkan ia.
aku mohon jangan pernah lukakan hati ini
sebab aku takut, hati aku terluka dan berdarah.
dan darah menitis hingga kering.
sampai aku tak punya apa-apa rasa lagi kelak.
aku mohon. tolong ya.

6 comments:

  1. sedih pula baca post ni sebab hati ini selalu dipermainkan... huhu

    ReplyDelete
  2. takpe, blog ni memang tempat lepaskan ape jer yang tersimpan dalam hati.


    *dah dapatkan Othello? :)

    nice to meet u

    ReplyDelete
    Replies
    1. bg free Othello tu bley dak ? haha

      *jemah malu lah*

      nice to meet you too ;)

      Delete
  3. Replies
    1. terima kaseh, awak sungguh budiman ;) kifkif

      Delete