Friday, 20 July 2012

cuti Ramadhan ;p



Assalamualaikum ;) 

Salam Ramadhan. Happy Fasting ! mohon diberkati semua amalan. moga dilimpahi segala barakah. malam pertama terawikh. dan aku sesungguhnya tergolong dalam kalangan yg rugi. heh =p kadang terpaksa merelakan sesuatu itu terus berlaku, kerna terjadinya ia adalah sebahagian daripada fitrah aku sebagai seorang wanita. terkilan juga kerana tak merasa nikmat malam pertama Ramadhan ntk terawikh bersama emak ke surau (ayahanda berkursus di Penjara Perlis). namun aku takkan membiarkan tragedi berdarah ini menghalang aku untuk merasai nikmat bersahur  bersama keluarga. akan ku gagahi juga untuk bangun dan duduk semeja sahur bersama emak dan adik2. moga ayah cepat balik, cepat habis kan kerja disana dan pulang. aku rindu. teramat sangat, sungguh.
buat kalian, aku doakan kita sama dapat berhabisan dalam perjuangan melawan nafsu dibulan Ramadhan ni. peringatan buat diri sendiri, lebihkan amalan yg dapat memberi manfaat. sejujurnya juga untuk mengikis sedikit demi sedikit segala sifat mazmumah dalam diri, insyaALLAH ;) memandangkan rumah aku hanya beberapa tapak jaraknya ke surau, maka aku mampu memberi sesuatu buat telingaku ntk diperdengarkan. ayat suci Al-Quran dendangan pak imam. 


*syahdu* 
sesungguhnya Ramadhan adalah bulan yg beza amat dari bulan yg lain.

p/s : Happy Fasting ! ok saja nk speaking, demam oh my English =.=' 

18 comments:

  1. selamat pose gk...klu cite tu yang ko tye..setengah bintang pun aku xnk kasi..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro ! slmt pose ;)
      then aku taknak laa tgk muvee tuh =p

      Delete
  2. selamat berpuasa aween..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berpuasa abg gangsta puncak !

      Delete
  3. selamat menyambut ramadhan adik comel
    eh eh

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kaseh kakak, lawa rambut =p ahaks !

      Delete
  4. selamat berpose juga woitt

    ReplyDelete
    Replies
    1. oii kure, sama laa ntk kau juga ;)
      slmt berpuasa ^^

      Delete
  5. Replies
    1. yolah, trimas ;)
      sama juga ntk kamu.

      Delete
  6. tragedi berdarah ek.haha

    selamat berpuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. syhhhh, diamlah ! hehe

      same goes to you, slmt berpuasa ;)

      Delete
  7. semoga impak Ramadhan jadikan kita lebih Rabbaniy.
    salam Ramadhan 1433h.

    ReplyDelete
  8. peristiwa berdarah...aween di langgar todak..

    ReplyDelete
  9. hahah. tragedi berdarah. tepat sekali.

    ReplyDelete
  10. sedih btol klu tragedi berdarah d hari puasa pertama . tkpe , nnt ayh blik cpt , boleh la buka stu keluarga . aihh nikmat btol puasa dgn family.

    ReplyDelete
  11. harap tak terlewat nak ucap selamat berpuasa aween! haha

    ReplyDelete