Monday, 18 July 2011

copycat = tiru kucing ??

Assalamualaikum :)


ihsan pakcik jiran sebelah umah,,hehe ! pakcik Google laa..



pukul 2.46 am..ye,,pagi suda :)


kau tak istimewa..
kalau kau asyik berusaha..
menjadi orang lain..
kau tiru dia..

kau pegang kata azimat..
"tiru macam dia"
 kau nk jadi 'him'
kau nk jadi 'her'
kau fikir dia nk jadi 'KAU' ??
nanti semua sama saja..

tiru boleh..
tapi janganlah melebih..
ambil yang mana patut..
kau belajar lah..

hidup jangan hanya tahu meniru..
kau harus tahu yg kau juga mampu..
semua orang takkan pernah sama..
hatta,DNA pon masing2 punya..

kau layak ke atas kau..
kau berhak menjadi kau..
selamat mengenali kau sebenar..




nota kaki pakai selipar : belajar dari peniruan
belajar dari pengalaman
belajar dari pemerhatian

11 comments:

  1. kalau tiru strategi bole tak ?

    ReplyDelete
  2. salam...buat sendiri k??smart r..._^)

    ReplyDelete
  3. boleh tak kalo tak suka copycat
    huhu~

    ReplyDelete
  4. Freaky : tiru strategi xpe,,kita belajar..nnt kita yg untung..cth : strategi marketing :) hehe..


    Mr An0nymOUs : wslm..em ye,,saya buat sendiri..tenkiu ^^

    ijat_asni : bley,,awk suka la kopi jantan ke..haha

    ReplyDelete
  5. Mommy Fara : em yep..buat sendiri laa..
    xkan saya nk copycat kot :) hehe

    ReplyDelete
  6. A. Samad Said mesti bangga dgn u. ^^

    ReplyDelete
  7. sebenarnya ramai di antara kita adalah copycat yang tegar cuma ...kita olah ikut minda kita berfungsi....manusia pun copycat gak...mana ada tangan lebih dari 2 semua sama jer...kalau cacat lain ceritalah....keh3

    ReplyDelete
  8. amir aizat : aja aja hwaitin ! haha

    Mior Chantek : err,,yeke ?? haish..biasa je neyh..ape la sgt sy neyh :p

    RepublicAku : i like ur statement..betul ! sokong sgt :)

    Pyka Rahmat : me too..tp certain jelaa..yg mana baek,,bley jadi panduan kan :)

    ReplyDelete